Nyttig informasjon før du ankommer Strand med din gruppe
Velkommen til Strand!
Takk for at du har valgt å ta med deg din gruppe til Strand. Vi håper dere får et godt opphold her og at Strand kan være en god bidragsyter til deres arrangement. For å gjøre oppholdet best mulig har vi litt informasjon vi ønsker å gi dere før ankomst. Husk at du alltid kan ta kontakt med personalet på kjøkkenet underveis om du trenger noe, lurer på noe eller noe er gått i stykker. Du kan også ringe daglig leder Ruben Heitmann på telefon 47 27 08 77 om det er nødvendig.
Nøkkelkort
• Nøkkelkort til rom ligger normalt gjort klar i resepsjon ved ankomst.
• Lederkort med tilgang til alle rom og inngangsdører kommer i tillegg.
• Dersom man ønsker at deltakernes rom skal være ulåst, avtal det gjerne før ankomst. Personalet gir dere i såfall et spesialkort for det.
• Personalet på kjøkkenet (evt. en ansatt i administrasjonen) viser hvordan låsing/åpning av inngangsdører fungere.
• Nøkkel for å låse møtesal, spisesal eller åpne skyvedørene i peisestua fås av kjøkkenpersonalet på forespørsel. (henger i nøkkelskapet)
Rom, saler og utstyr
• Organiser møtesal og peisestue slik dere ønsker. Ved avreise er det fint om salong/peisestua er tilnærmet tilbakeført slik den var ved ankomst.
• Kaffe/te finner dere i spisesalen. Dersom dette er avtalt settes dette også frem i salong/peisestua.
• Under dagens siste måltid kan lederen bestille x-antall kaffe/te kanner som kokes av personalet til bruk utover kvelden.
• Benytt kjøleskapene i spisesalen under serveringsbenken til medbrakt mat/snaks. Evt. også kjøkken 2. etg. i Gjestehuset
• Trenger dere skåler, fjøler, kniver mm. til kveldskos eller mat underveis fås det på kjøkkenet i etterkant av måltider. Bruk evt. også kjøkken 2. etg. i Gjestehuset
• Kanoer står til fri benyttelse med mindre noe annet er avtalt. Personalet opplyser om kode til nøkkelboks på veggen ved sjøboden. Husk å rydde tilbake kanoer, SUPer, vester og årer. Vi har 9 kanoer og 4 SUPer for tiden.
• Har dere leid hengekøyer må de henges til tørk. Avtal med personalet hvor det gjøres.
• Ved inngangsdør til administrasjon/spisesal finner dere volly- og fotballer mm. som Strand har tilgjengelig. Ta gjerne med eget utstyr, da vårt ofte er borte.
• Trenger dere kopi eller utskrift underveis ta kontakt med personalet. Epost: print@strand-sandefjord.no eller skriv ut fra pc bak i møtesalen.
Oversikt over møterom på Strand
Møtesal/konferanserom/festsal
• I store møtesalen (Festsalen) er det PA-anlegg med trådløs hodebøyle og håndholdt mikrofon. Lyden styres bakerst i salen via miksebord og digital mikser Allen & Heath SQ-6. I lydrommet foran i salen finner du flere mikrofoner, kabler. Notestativer og mikrofonstativer finner du på scenen i høyre lagerrom. I venstre lagerrom er det skjøteledninger.
• PC til prosjektor i taket kobles til foran i salen på høyre side eller bak med miksepult/pc. Vi har HDMI kabel med de fleste overganger. Det kan være lurt å ta med egen overgang. Prosjektor er koblet til PA-anlegg og du kan styre lyden bak i salen.
• Vi har kabel tilgjengelig for å koble mobil/ipad til lydanlegg via mini-jack.
• Det er mulig å koble lyd fra festsalen til salong/peisestua som det er ønskelig. (f.eks. om de minste barna salongen og foreldrene likevel vil høre lyd fra møtesal.)
Salong/peisestue
• I peisestue (som for tiden er uten peis) finnes det TV, prosjektor og lydanlegg for tale.
• Taleanlegget har trådløs bøyle og mikrofon med kabel. Lydanlegget finner du i skap under tv/lerret i hjørnet.
• Det er mulig å koble lyd fra festsalen til salong/peisestua som det er ønskelig. (f.eks. om de minste barna salongen og foreldrene likevel vil høre lyd fra møtesal.)
• Prosjektor i taket i peisestua kobles til via HDMI kabel i samme skap. Den er litt lyssensitiv, så på dagtid anbefaler vi å bruke TV.
Spisesal
• I spisesalen har vi håndholdt trådløs mikrofon. Brytes finnes i hylla ved bestikket og lydskapet er i skapet under bestikket.
• Spisesalen har også prosjektor. Fjernkontroll finner du i lydskapet. HDMI tilkobling er på veggen til venstre for lerretet rundt hjørne.
Mindre møterom i gjestehuset
• I gjestehuset finnes det tre mindre møterom. Disse passer for grupper på 10-16 stk.
• I kjøkkenet i 2. etg. over inngangspartiet er det et langbord med plass til 12-14 rundt. Her finnes lerret på veggen, men for tiden er det ikke prosjektor der.
• I samme etasje, mot sjøen finnes et møterom med bord og stoler til ca 16 personer. Her finnes flipover, prosjetor og lerret.
• I 1. etg. mot sjøen finnes en stue med 2 hjørnesofaer og noen stoler. Her er det ikke prosjektor, men en eldre TV.
Hytte 5 - i Strandkanten. Vårt nye fantastiske møterom!
• I hytte 5 finnes en 98 tommer TV, med enkel tilkobling med HDMI kabel.
• Her er det musikkanlegg for trådløs avspilling fra telefon. Det er ikke piano i møterommet.
• Kjøkkenet er godt utstyrt og det er to oppvaskmaskiner.
• I lokalet er det plass til ca 25 stk.
Den gamle bestyerboligen
• Her finnes et møterom med plass til ca 20 stk. Møterommet har prosjektor i taket og enkel tilkobling med HDMI.
• Det finnes også en mindre stue med plass til 15-20 stk + en stue med plass til 5-6 stk.
• Det finnes et lite kjøkken og toalett i bygget.
• Det er ikke lydanlegg i bestyrerboligen.
Et par regler
• Mellom kl. 23.00 og 07.00 skal det være ro på området. Inne og ute. Vi har mange naboer som hører godt hva som skjer på Strand.
• Meld ifra til kjøkkenet om noe mangler, er ødelagt eller er i ferd med å bli ødelagt.
• Bruk alltid medbrakt laken utenpå laken på sengen. Strand har laken og sengetøy for utleie om noen har glemt. Du finner de i skapet i korridoren i 1. etg. eller 2. etg. i gjestehuset. Sovepose er ikke tillatt av hygieniske grunner.
• I perioden april-juni er det mange hekkende fugler på øyene utenfor Strand. Pass på å være forsiktig dersom man er i kano og går i land og ikke oppsøk reder.
Rydding før avreise
• All bagasje ryddes ut av hytte/rommet. Påse at ikke deltakerne har glemt noe. Laken, sokker eller mobillader? Strand sender kun hittegods i posten mot betaling.
• Dyner brettes i fire og legges pent midt på madrassen. Pute i hodeenden av sengen.
• Er panelovnene i bruk settes de til 10 grader før avreise (kun gjestehuset).
• Dere har betalt for vask. Likevel bør grus feies opp og søppel kastes i container på p-plass. Du finner feiebrett i teknisk rom i hytta eller i bøttekott i gjestehuset. Ta også ned navnlapper og program på vegger og dører.
• Husk å rydde, tømme søppel og sett på oppvaskmaskin i kjøkken i 2. etg. i Gjestehuset om dere har brukt det.
• I møtesalen ryddes gulvet rent for søppel, og bord plasseres bakerst, stoler i stabler langs høyre yttervegg med maks 7 i hver stabel.
• Sengetøy og håndklær som er leid fra Strand returneres i vindfanget i 1. etg. i Gjestehuset.
• Rommene blir vasket etter avreise.
• Nøkkelkort leveres i resepsjonen igjen. Dobbeltsjekk gjerne at ingen har glemt å levere nøkkelkort.
Romfordelingsmal
Her kan du laste ned romfordelingsmal i excel-format. Romfordeling sendes også Strand senest dagen før ankomst slik at rom og riktig antall senger kan gjøres klart før ankomst. Last ned romfordelingsmal her.
Informasjon om brannvern
Strand har direktekobling til brannvesenet for de fleste bygg. Der er derfor ikke pålagt med våken nattevakt. Men en leder utpekes som brannvernsleder og har et særlig ansvar for brannvern. Brannvernsleder MÅ ha oversikt over antallet og hvor deltakerne sover, samt få grunnleggende opplæring om brannsentral og orientering på stedet om alarmen blir utløst. Brannvernsansvarlig skal lese informasjon her.
Ved utløst alarm:
1. Sjekk hvor alarmen er utløst.(Gjestehus og hovedbygg har alarmsentral i garderobe hovedbygg. Hytter har alarmsentral i teknisk rom i dusjbygg)
2.Varsle beboere og leietakere
3.Iverksett evakuering. (Møteplass på plenen nedenfor flaggstangen)
4.Lukk alle dører. Oppdatert brannvesenet på tlf. 110
5.Møt og informer brannvesenet når de kommer.